یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

استفاده صداوسيما از سايت‌هاي دانلود فيلم، سوژه داغ رسانه‌هاي غربي شد

کپي رايت - نرم افزار

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰


بارگذاري برخي فيلم‌هاي سينمايي از سايت هاي اينترنتي و نمايش آنها در شبکه‌هاي مختلف تلويزيوني صدا و سيما به سوژه خبري سايت‌هاي آمريکايي مبدل شده است.

وايمکس نيوز - به نقل از تورنت فريک، رسانه‌هاي آمريکايي مدعي شده‌اند که صدا و سيما فيلم هايي را براي مخاطبان خود نمايش مي دهد که از سايت هاي غيرقانوني به اشتراک گذاري فيلم بارگذاري شده اند و برخي از آنها هم در داخل کشور فيلتر شده اند.

در اين گزارش به نمايش گسترده فيلم هاي خارجي از شبکه سوم سيما که به شبکه جوانان معروف است اشاره شده و به عنوان نمونه از فيلم هنگ کنگي نجات ژنرال يانگ محصول سال 2013 ياد شده که چند روز قبل از شبکه سوم پخش شده است.

اين گزارش مدعي شده که در طول نمايش اين فيلم آدرس سايت اينترنتي توزيع کننده اين کپي غيرقانوني نيز در پايين صفحه تلويزيون به نمايش درآمده است.

از جمله فيلم هايي که صدا وسيما به همين شکل نمايش داده مي توان به Django Unchained، Tower Heist, و Jack the Giant Slayer اشاره کرد. استفاده بدون مجوز از موسيقي سريال هاي مشهوري مانند Game of Thrones  و Dexter در برنامه هاي صدا و سيما نيز در اين گزارش مورد اشاره قرار گرفته است.

در ادامه علت اين امر قوانين خاص کپي رايت در ايران دانسته شده که تنها از حقوق توليدکنندگان ايراني فيلم و موسيقي حمايت مي کند و در برابر آثار خارجي مسئوليتي ندارد.

منبع : فارس

 

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو